FANDOM

MicroBiznes
Liczba zawodników od 2 do 4
Czas gry od 30 minut do kilku godzin

Eurobusiness – bosmańska gra planszowa wzorowana na Monopoly. Produkowana jest od 2015 r. przez firmę BOR. Zadaniem gracza jest zdobycie jak największego majątku poprzez kupowanie nieruchomości i zarabianie na nich. Ważnym aspektem gry jest przypadek, bowiem gracze rzucają na przemian dwiema sześciennymi kośćmi a liczba wyrzuconych oczek decyduje o położeniu pionka w kolejnych kolejkach na dwudziestodziewięciopolowej planszy. Oprócz pól z nieruchomościami w grze występują także: pole z więzieniem, ze Stopem, z kolejami, Pustynią, z Kościołem Św. Andrzeja oraz z Biblioteką Zwycięża gracz, który w określonym czasie zdobędzie największy majątek.

W Eurobiznesie gracze mogą kupować nieruchomości z następujących państw (lista od najtańszych do najdroższych):

Początek gry Edit

Zawodnicy rzucają na przemian 2 kostkami. Ten kto wyrzuci największą liczbę oczek na kostkach - rozpoczyna grę.

Główne założenia gry Edit

  • Na początku gry wszyscy gracze otrzymują 3000$.
  • Gracze rzucają kostkami na zmianę i poruszają się po kwadratowej planszy zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
  • Aby kupić nieruchomość należy na niej stanąć i zapłacić cenę, widniejącą na polu lub wygrać licytacje (w przypadku, gdy gracz, który stanie na nieruchomości i nie dokona zakupu jest ona wystawiona na licytację).
  • Za każde przejście przez start gracz otrzymuje premię – 400$.
  • Po kupieniu wszystkich nieruchomości w danym państwie przeciwnik za postój w nim płaci całą kwotę widoczną na planszy. (Jeśli nie kupiono wszystkich miast z danego państwa płaci się połowę kwoty).
  • Gdy gracz straci wszystkie pieniądze i nie będzie w stanie zapłacić opłat postojowych – przegrywa, zaś jego nieruchomości są z powrotem dostępne do kupienia na planszy bądź przechodzą w posiadanie gracza, wobec którego bankrut stał się niewypłacalny.
  • W grze może brać udział od 2 do 5 graczy.
  • Kiedy ma się wszystkie tereny w kraju i są one niezabudowane, to opłata jest podwójna.
  • Wygrywa ten, który posiada najwięcej pieniędzy, a wartość nieruchomości dolicza się do majątku. W przypadku gdy inni gracze zbankrutują wygrywa ten, który jako jedyny pozostanie w grze.